Oczekuj więcej. Standardy komunikacji Orange z operatorami

Baza wiedzy, szczegółowa mapa infrastruktury, możliwość zamawiania i monitoringu usług on-line oraz e-faktura to tylko niektóre z rozwiązań udostępnionych przez Orange operatorom. Digitalizacja biznesu pozwala na prostą, szybką i sprawną codzienną współpracę między operatorami. Jest także praktycznym wyrazem ekologicznej odpowiedzialności.

Jako największy na rynku dostawca hurtowych usług telekomunikacyjnych mamy świadomość, jakie możliwości dają nowe technologie. W ostatnim roku we współpracy z operatorami rozwinęliśmy wiele narzędzi ułatwiających codzienną pracę.

Samodzielna weryfikacja techniczna i zamawianie usług

Już ponad 900 operatorów korzysta z Platformy Obsługi Klienta Operatora (POKO). To samoobsługowy kanał cyfrowy, który rozwijamy od kilku lat, dodając do niego systematycznie nowe usługi i funkcjonalności. POKO zapewnia uproszczony dostęp do usług hurtowych w zakresie m.in.: kanalizacji kablowej, słupów, projektów technicznych, transmisji danych i od niedawna TPIX. Operatorzy logują się do systemu w przeglądarce internetowej.

Jedną z głównych zalet POKO jest uproszczenie procesów i skrócenie czasu potrzebnego na uzyskanie formalnego dostępu do infrastruktury Orange.

Czas obsługi wniosków przez POKO jest znacznie krótszy niż tradycyjny. POKO eliminuje obsługę dokumentów papierowych i umożliwia dostęp do informacji on-line. Obecnie ok. 90% zamówień realizowanych jest już w kanale elektronicznym, a ok. 80% umów podpisywanych cyfrowo. Naszym celem jest również ciągłe upraszczanie interfejsu użytkownika i zwiększanie satysfakcji naszych klientów z korzystania z serwisu POKO – mówi Katarzyna Minicka, Kierownik Wydziału Efektywności Biznesu i Transformacji w Orange Polska.

Z poziomu narzędzia możliwa jest także m.in. Wstępna Weryfikacja Techniczna (WWT), pozwalająca operatorowi samodzielnie zaplanować własne rozwiązanie w oparciu o naszą infrastrukturę. Jej rozmieszczenie oraz warunki techniczne operator sprawdza na mapach, widząc wszystkie możliwe opcje znajdujące się blisko planowanej inwestycji. Miesięcznie obsługujemy około 15 tys. zapytań dotyczących WWT.

POKO znacząco upraszcza większość formalności na linii Orange – operator. W sytuacji, gdy niezbędny jest kontakt z konsultantem, pomoc oferuje zespół infolinii dedykowanej wyłącznie obsłudze klientów-operatorów.

Eko-odpowiedzialność w biznesie

Faktura w wersji papierowej to nie tylko biznesowy przeżytek, ale też znaczne obciążenie dla środowiska. Dlatego już 68% faktur do operatorów wysyłamy drogą elektroniczną. Korzyści płynące z e-faktury są powszechnie znane: oszczędność czasu, mniejsze koszty operacyjne oraz dbałość o aspekt ekologiczny prowadzonej działalności.

Przez ostatnie 12 miesięcy liczba faktur wystawianych operatorom przez Orange elektronicznie zwiększyła się o ponad 25%. Obecnie z e-faktury korzysta większość współpracujących z nami operatorów. W sumie dzięki tej usłudze zaoszczędziliśmy tylko w 2021 około 250 kg papieru, do produkcji którego trzeba by było użyć 180 000 litrów wody i ściąć cztery 30-metrowe sosny – mówi Beata Staśkiewicz, Kierownik Wydziału Rozliczeń Krajowych Usług Hurtowych.

Wiedza ekspercka 24/7

W 2021 uruchomiliśmy także nową wersję strony internetowej dla operatorów. Oprócz szczegółowej prezentacji usług i słownika pojęć zawierającego kilkadziesiąt specjalistycznych haseł, nowym elementem jest baza wiedzy. Materiały uaktualniane są na bieżąco w odpowiedzi na potrzeby operatorów.

Treści dostępne są m.in. w formie e-booków, animacji, materiałów wideo, podcastów i wpisów na naszym blogu. Dostęp do materiałów jest bezpłatny. Ważnym źródłem wiedzy dla operatorów są także nasze cykliczne webinary. W minionym roku zorganizowaliśmy 8 spotkań tematycznych, podczas których z ekspertami Orange spotkało się łącznie 870 słuchaczy – mówi Małgorzata Stochmal, Kierownik Wydziału Contentu Marketingowego i Zarządzania Wiedzą.

Nowoczesny doradca klienta

Sprzedaż nowoczesnych technologii wymaga równie nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych. Nasi doradcy posiadają nie tylko fachową, kompleksową wiedzę telekomunikacyjną, ale są także wyposażeni w intuicyjne narzędzia do prezentacji spersonalizowanych ofert.

Jednym z nich jest aplikacja mapowa Focus, umożliwiająca operatorowi wgląd do infrastruktury Orange i wstępną weryfikację techniczną w swojej lokalizacji. Wizualizacja zasobów Orange prezentowana jest na mapie (podobnie jak w POKO) i obejmuje m.in. przebieg kanalizacji, umiejscowienie studzienek oraz lokalizację słupów.

W aplikacji możemy zmierzyć m.in. odległości między kluczowymi elementami infrastruktury (np. lokalizacją operatora i najbliższym węzłem pasywnym) i już na pierwszym spotkaniu wstępnie oszacować koszty inwestycji.

Nasi doradcy są też wyposażeni w Salesbooka, który służy do wizualizacji oferty i pełni rolę podręcznej bazy wiedzy. Do tej pory był on wykorzystywany w branży energetycznej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej. Orange jest pierwszą firmą w branży telekomunikacyjnej, która wdrożyła to rozwiązanie.

W oparciu o zawarte w Salesbooku materiały, klient ma możliwość pozyskania informacji o operatorskich rozwiązaniach Orange w kontekście dopasowania do swoich planów rozwojowych.

Rozwiązania są prezentowane w sposób przystępny i atrakcyjny, umożliwiając w trakcie spotkania dokonanie wstępnej kalkulacji wartości usług oraz wysłanie draftów umów i omawianych materiałów.

Salesbook nie tylko zwiększa atrakcyjność spotkań bezpośrednich, ale też usprawnia przebieg rozmów on-line, których częstotliwość znacząco wzrosła w czasie pandemii.

Autor: Magdalena Lewandowska

Najnowsze wpisy

Źródła internetu operatorskiego

Internet operatorski bez tajemnic - czyli o dostępie z protokołem BGP lub bez BGP, platformach wymiany ruchu, źródłach treści (CDN).

Dowiedz się więcej

Gotowi na KSeF – czyli e-faktura za usługi hurtowe w Orange

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur zostało przełożone na późniejszy czas, ale już teraz warto korzystać z e-faktury.

Dowiedz się więcej

Jak obniżyć koszty projektowania sieci światłowodowej? Poznaj sprytny sposób podejścia do realizacji projektów technicznych

Budować czy dzierżawić? Niezależnie od tego, jak odpowiesz sobie na to pytanie, nie obejdzie się bez projektu technicznego. Poznaj nasze podejście.

Dowiedz się więcej

POSH – czyli portal do składania i obsługi zamówień BSA na sieci FTTH

Zapoznaj się z możliwościami naszej platformy obsługi zamówień oraz zarządzania usługami BSA na światłowodzie.

Dowiedz się więcej